Opdrachtgever:
Dichterbij

Datum:
2016

Expertises:
Strategie en boodschapontwikkeling
Online strategie
Trainingen

Zie ook:
Dichterbij.nl
Facebook

Als je het mij vraagt

Een actieve community voor Dichterbij over de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking

Wij hebben voor Dichterbij, een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking en hun verwanten en netwerk een Facebook-pagina opgezet rondom het project ‘Als je het mij vraagt’. Ondanks de bezuinigingen wilde Dichterbij juist nú in gesprek met hun cliënten om te horen wat zij nog wensten in de zorg. Deze persoonlijke verhalen verdienden een groter podium.

De doelstelling voor ons was duidelijk: verbinden, informeren en inspireren via een online community. In aanloop naar de lancering werden zes trainingen over social media verzorgd voor de medewerkers van de organisatie. Zo maakten we hen in een vroeg stadium ambassadeurs van het platform.

Aan de hand van een sterke contentstrategie werd er binnen drie maanden een actieve community opgebouwd waar cliënten, verwanten en geïnteresseerden met elkaar in gesprek gingen over de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking.

De verhalen van de werkvloer werden vakkundig vertaald naar online content die op Facebook veel bereik genereerde. Uiteindelijk groeide de Facebook-pagina uit tot meer dan 7.000 fans én er werden in drie maanden meer dan 1,5 miljoen mensen bereikt.

We hadden een divers publiek bij de trainingen over social media: medewerkers van Dichterbij, maar ook cliënten. Heel bijzonder, want we konden direct zien wat zij vonden van onze contentstrategie. Ze hadden genoeg ideeën: ‘Waarom maken we geen filmpjes met Geer en Goor?’ Schitterend om te doen.
Justin Koornneef

Resultaten Dichterbij in 2016

Dit zijn de resultaten van onze Facebook-campagne voor Dichterbij in 2016.

3

Maanden campagne

7.000

Likes op Facebook

1.500.000

Bereik op Facebook