Geboren:
1990, Egmond aan den Hoef

Eerder:
Designer

Studie:
Master Politieke en Publieke Communicatie, Vrije Universiteit Amsterdam,
Bachelor Product Design, Hogeschool van Amsterdam

Bij BKB sinds:
2017

Tom in één zin:
Tom is een creatieve geek met een passie voor beeld en tech.

Weet veel van:
Design, diversiteit, tech, surfen en fotografie.

Sociale media:

Tom te Buck

Campagnestrateeg

'Wat wil je later worden? "Dat weet ik nog niet, maar ik wil wat doen voor de maatschappij." Dat antwoordde ik als kind wanneer volwassenen mij deze vraag stelden. Mijn eerste bijdrage – als industrieel vormgever – aan de maatschappij was ‘het ideale’ bakje voor zeep en shampoo in de douche. Maar er is meer dan douchen.

Gelijke kansen in het onderwijs bijvoorbeeld. Of mensen motiveren om actief deel te nemen aan het maatschappelijk debat. De samenleving is te complex om alleen aan beroepsbestuurders en -politici over te laten. Ik vind dat burgers een actieve rol moeten kunnen spelen in het maatschappelijk besluitvormingsproces.

Bij BKB komen mijn drijfveren – politieke en maatschappelijke betrokkenheid – en eigenschappen – creatief en analytisch – samen. Om een bijdrage te leveren aan een beter onderwijs in Nederland heb ik namens het ministerie van OCW een bijeenkomst voor 250 mbo- en hbo-studenten in Tivoli Vredenburg georganiseerd. De studenten presenteerden projecten om de overstap van mbo naar hbo te verbeteren.

Ik houd mij met name bezig met campagnes op het snijvlak van journalistiek, social media en communicatie. Ik maak voornamelijk content die onze social media-campagnes ondersteunen.'

Geboren:
1990, Egmond aan den Hoef

Eerder:
Designer

Studie:
Master Politieke en Publieke Communicatie, Vrije Universiteit Amsterdam,
Bachelor Product Design, Hogeschool van Amsterdam

Bij BKB sinds:
2017

Tom in één zin:
Tom is een creatieve geek met een passie voor beeld en tech.

Weet veel van:
Design, diversiteit, tech, surfen en fotografie.

Sociale media: