John de Wolf op Onderzoek

Ondersteuning van boegbeeld John de Wolf om de vooroordelen over vijftigplussers te doorbreken

Opdrachtgever:
Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid

Datum:
2016 - heden

Expertises:
Strategie en boodschapontwikkeling
Publiciteit en promotie
Online strategie
Evenementen en activatie

Zie ook:
Facebook

John de Wolf is in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid als boegbeeld aan de slag om de positie van vijftigplussers op de arbeidsmarkt te verbeteren. Het doel is om de vooroordelen over vijftigplussers te doorbreken en om de meerwaarde van vijftigplussers te benadrukken.

Wij zijn verantwoordelijk voor de ondersteuning van het boegbeeld. We bedachten samen met het ministerie de campagne John de Wolf op Onderzoek, waarin John het land in gaat om verhalen op te halen van werkgevers, werknemers en werkzoekenden. Per maand staat een ander thema centraal. De oud-voetballer wordt op de voet gevolgd door een vaste cameravrouw die in vlogstijl zijn werkzaamheden en dagelijkse bezigheden vastlegt. De video’s verspreiden we via sociale media.

Op de Facebook-pagina John de Wolf op Onderzoek is de zoektocht van John te volgen. We gaan in gesprek met de doelgroepen met video’s, gifjes, stellingen, portretten en praktische tips. We richten ons vooral op interactie en bereik. Het vergaren van volgers heeft, gezien de relatief korte looptijd van de campagne, een lagere prioriteit.

Daarnaast organiseren we regelmatig een kantinebijeenkomst bij een bedrijf, waarbij John in gesprek gaat met de werkgever en werknemers. Ook ondersteunen we bij optredens voor pers en media van John.

Het persoonlijke karakter maakt deze campagne heel bijzonder. Zowel werkgevers als werkzoekende vijftigplussers weten John goed te vinden met vragen, verzoekjes of omdat zij hun verhaal graag kwijt willen. De betrokkenheid is groot waardoor wij echt een verschil kunnen maken via het online platform.
Thomas Drissen

Resultaten campagne

Dit zijn de resultaten van het eerste half jaar van deze campagne.

28.500+

Likes

5.500.000+

Bereik

155.000+

Interacties