20 oktober 2021

BKB zoekt een junior campaigner

Kom jij ons campagneteam versterken?

Campagnebureau BKB, in hartje Amsterdam, zoekt een junior campaigner met strategisch inzicht en een gezonde nieuwsgierigheid naar de wereld om zich heen. Iemand die samen met ons verhalen wil vertellen over thema’s waar ons hart sneller van gaat kloppen. Iemand die bezig is met de maatschappij en als een politieke junkie al uitkijkt naar de campagnes voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.

Over BKB
Wij agenderen kwesties die wij belangrijk vinden. Van de vluchtelingenproblematiek tot het maatschappelijk belang van wetenschap, van hoe we discriminatie bespreekbaar maken tot meer aandacht voor mensen met een zintuiglijke beperking, van duurzaam beleggen tot een toekomstbeeld van Nederland en van erkenning en waardering voor veteranen tot discriminatie op de arbeidsmarkt. In het afgelopen jaar is BKB ook nauw betrokken geweest bij de Alleen Samen-campagne rondom de coronacrisis.

Deze campagnes doen we voor onze opdrachtgevers en op eigen initiatief. BKB werkt onder andere voor de ASN Bank, diverse ministeries, de gemeente Amsterdam en organisaties als Lowlands, Naturalis, Programma naar een Rijke Waddenzee en Stichting Nederlandse Veteranendag. In de BKB Academie delen wij al 22 jaar onze expertise met aanstormende talenten.

Bij BKB werken 25 mensen. We zijn een ontspannen bedrijf waar hard gewerkt wordt, met veel plezier en goede onderlinge verhoudingen. Voor meer informatie, zie www.bkb.nl.

Profiel en vaardigheden
We zijn op zoek naar iemand die ons campagneteam komt versterken. Met goede communicatieve vaardigheden (zowel online als offline), een brede maatschappelijke interesse en een politieke radar.

Je zoekt graag naar nieuwe invalshoeken en bedenkt creatieve concepten, om bijvoorbeeld discriminatie bespreekbaar te maken voor de gemeente Amsterdam. Je vindt het tof om op pad te gaan om mensen te interviewen en verhalen op te halen van bijvoorbeeld jonge en oude veteranen en je deinst er niet voor terug om je mening te geven.

Je vindt het interessant om online gesprekken aan te gaan en vindt daar de juiste contentvormen voor, bijvoorbeeld over het mediagebruik onder jongeren voor de Week van de Mediawijsheid of over veilig werken met gevaarlijke stoffen voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Je weet de juiste toon te vinden voor verschillende doelgroepen, en je kan snel schakelen tussen meerdere onderwerpen en projecten.

Eigen initiatief is belangrijk. Net als flexibiliteit, doorzettingsvermogen en stressbestendigheid. Goede schriftelijke vaardigheid en ervaring met online communicatie zijn een pré voor deze functie.

Functie-eisen

  • Fulltime inzetbaar
  • Per direct beschikbaar

Solliciteren?
Denk jij dat je een goede kandidaat bent voor deze functie? Stuur dan uiterlijk op maandag 8 november 2021 voor 12:00 een motivatiebrief plus een cv (beide max. 1 A4) naar [email protected]

Bij BKB probeer ik de energie die ik voelde in de (Amerikaanse) verkiezingscampagnes die ik bezocht, te vertalen naar campagnes over onderwerpen die ertoe doen en die mensen in beweging brengen: met maatschappelijke debatten voor de duurzaamste bank van Nederland, confronterende feiten over ongelijke kansen, inspirerende verhalen op ons eigen podium op Lowlands, of tijdens een campagnetraining in Mali aan vrouwelijke politici.
Isabelle Rade
Partner