
Geboren:
1988, De Lier
Eerder:
Webeditor bij Clipboard Publishing
Social media strategist bij ELF Voetbal
Zorgplanner bij Careyn
Studie:
MSc Nieuwe Media & Journalistiek, Erasmus Universiteit Rotterdam
BA Communicatie- en Informatiewetenschappen, Universiteit Utrecht
Bij BKB sinds:
2012
Justin in één zin:
Justin is een nieuwsgierige nerd die gefascineerd is van technologische vernieuwing. Hij is altijd in voor een avontuur. Zijn hart gaat sneller kloppen van de kleine verhalen op straat: die verdienen vaker een groter podium.
Weet veel van:
Campagnes in de zorg, tech, social media, Ajax, reisliteratuur en verse muziek.
Justin Koornneef
Partner
'Als je geboren wordt in het Westland start je op 13-jarige leeftijd al met werken. Handen uit de mouwen en aan de slag. Er is ook genoeg keus: je kunt tomaten plukken, paprika's knippen of gewoon 'iets met bloemen' doen. Elke zomer ging ik dus trouw om 06:00 op de fiets naar de kas. Slappe koffie in de kantine, urenlang radio luisteren.
Ondertussen droomde ik van meer uitdaging en vernieuwing. Alle uren thuis besteedde ik dan ook achter de computer: via ICQ, IRC, MSN en fora kon ik op ontdekkingstocht. Gefascineerd door de constante veranderingen van het online medialandschap, besloot ik uiteindelijk de MA Nieuwe Media & Journalistiek aan de Erasmus Universiteit te volgen. Eén vraag stond centraal: hoe kun je verhalen vertellen via deze nieuwe kanalen? Hoe maak je de vertaling van offline naar online? Wat is er voor nodig om met jouw verhaal een groot publiek te bereiken?
Sinds 2019 ben ik partner bij BKB en houd ik mij als online strateeg bezig met campagnes op het snijvlak van journalistiek, nieuwe media en communicatie. Ooit waren dit nog losse onderdelen binnen een strategie, maar juist nu is het zaak om dit te combineren. Online communicatie is een essentieel onderdeel van een campagne geworden en nu is het de uitdaging om één verhaal te vertellen via de verschillende kanalen.
Het mooie aan BKB is dat dat verhalen zijn die er toe doen. Een van mijn eerste projecten was het opzetten van een online omroep voor jongeren met een arbeidsbeperking: omroep mik. Daar ben ik nog steeds heel trots op. Na twee maanden bij BKB stond ik al naast Lucille Werner om de omroep te lanceren. Dat had die 13-jarige Justin in de kas vol met tomaten ook niet kunnen voorzien.'
Geboren:
1988, De Lier
Eerder:
Webeditor bij Clipboard Publishing
Social media strategist bij ELF Voetbal
Zorgplanner bij Careyn
Studie:
MSc Nieuwe Media & Journalistiek, Erasmus Universiteit Rotterdam
BA Communicatie- en Informatiewetenschappen, Universiteit Utrecht
Bij BKB sinds:
2012
Justin in één zin:
Justin is een nieuwsgierige nerd die gefascineerd is van technologische vernieuwing. Hij is altijd in voor een avontuur. Zijn hart gaat sneller kloppen van de kleine verhalen op straat: die verdienen vaker een groter podium.
Weet veel van:
Campagnes in de zorg, tech, social media, Ajax, reisliteratuur en verse muziek.
Uitgelichte projecten

Als je het mij vraagt
Een actieve community voor Dichterbij over de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking
We hadden een divers publiek bij de trainingen over social media: medewerkers van Dichterbij, maar ook cliënten. Heel bijzonder, want we konden direct zien wat zij vonden van onze contentstrategie. Ze hadden genoeg ideeën: ‘Waarom maken we geen filmpjes met Geer en Goor?’ Schitterend om te doen.

Training BKB - online en social media
Online communicatie is belangrijk voor een sterke campagne
Welke doelgroep je ook probeert te bereiken: ze zijn online actief. Het is daarom cruciaal om met jouw campagne aanwezig te zijn op de platformen waar zij zich al dagelijks bevinden. Maar waar moet je beginnen? Onze training inspireert, motiveert en activeert.

Een online omroep voor en door jongeren met een beperking
Omroep mik: een SZW-campagne om jongeren met een beperking voor te bereiden op de arbeidsmarkt
Elke week begonnen we op maandagochtend met een redactieoverleg. Dat was altijd één groot feest. We gingen in gesprek over de drempels die de redactieleden zelf ervoeren rondom werk en bedachten creatieve videoconcepten om deze problemen aan te pakken. Dat maakte het een heel bijzondere campagne: letterlijk voor en door jongeren met een beperking. Het opende in ieder geval mijn ogen.