Opdrachtgever:
Noordhoff Health

Datum:
2019 - heden

Expertises:
Strategie en boodschapontwikkeling
Online strategie

Zie ook:
Website

AskMe

Ontwikkeling van positionering en boodschap voor de toekomst van leren in de zorg

Werknemers in de zorg moeten onder alle omstandigheden precies weten wat te doen, hoe dat te doen en hoe ze de benodigde apparatuur moeten bedienen. Maar wat als je in een situatie komt waarin je het even niet meer weet?

Noordhoff Health ontwikkelde daarvoor de digitale assistent AskMe. Hiermee kunnen verpleegkundigen in drie eenvoudige stappen de informatie vinden die zij zoeken. De juiste informatie, op het juiste moment en in de juiste vorm.

Wij werden door Noordhoff Health gevraagd om hen te ondersteunen met het positioneren van AskMe in de zorg. Samen organiseerden we verschillende werksessies om tot deze positionering en bijbehorende boodschap te komen. Zo zetten we scherp wat de digitale assistent allemaal kan, en maken we duidelijk waar het product kan worden ingezet. Door het gezamenlijk vormen van een heldere strategie konden keuzes worden gemaakt in de positionering: wat doen we wel, maar vooral wat doen we niet.

Tegelijkertijd deden we onderzoek onder de potentiƫle gebruikers van AskMe en ontwikkelden we verschillende communicatiemiddelen, zoals testimonial filmpjes van gebruikers en infographics. Online voerden we campagne op LinkedIn om AskMe onder de aandacht te brengen onder leerhuismanagers en zorgprofessionals.

In onze strategische sessies bespreken we belangrijke keuzes en dilemma's. Dat is niet alleen waardevol voor je strategie, maar wakkert ook het campagne- en teamgevoel aan.
Bram Festen
Partner