22 maart 2024

BKB zoekt een nieuwe Academiecoördinator

Parttime: 0,4-0,5 fte, uren in overleg

“De BKB Academie is echt het aller-aller-leukste wat wij doen op de Westerstraat 252-254. Als coördinator heb ik heel veel kansen gekregen om mij te ontwikkelen in programmeren, modereren, en organiseren. Een jaar lang intensief werken en sparren met een enthousiaste en interessante groep jonge mensen geeft onwijs veel energie.” - Pelle

De BKB Academie is al 25 jaar onlosmakelijk verbonden met BKB. Het is een project waarin we elk jaar nieuwe mensen ontmoeten, interessante plekken bezoeken en bakken vol inspiratie voor nieuwe campagnes opdoen. BKB kan niet zonder de Academie en de Academie niet zonder coördinator. Daarom zoeken we iemand die deze belangrijke functie bij ons wil komen vervullen.

Profiel
Je bent goed in dingen organiseren van A tot Z, je draait je hand er niet voor om een programma voor een groep neer te zetten en wordt enthousiast van het idee om een (buitenlandse) reis uit te stippelen en organiseren. 

Je bent geïnteresseerd in de wereld om je heen en wil van alles weten over campagnes, activisme en maatschappelijke verandering. Een scherp afgestelde politieke antenne is een pré. Je hebt geen bel of e-mail angst en vindt het leuk om samen met interessante gastsprekers en/of BKB’ers een sessie inhoudelijk vorm te geven en eventueel te modereren.

Je bent gemotiveerd om een jaar lang met een groep jonge enthousiaste mensen te werken. Je vindt het leuk om na te denken over een programma en omgeving waarin mensen zichzelf goed kunnen ontwikkelen en je deinst er niet voor terug soms lastige gesprekken op een goede manier te kunnen voeren. Snel kunnen schakelen, enig doorzettingsvermogen en stressbestendigheid helpt enorm.

Wat ga je doen?
Als Academiecoördinator ben je verantwoordelijk voor de organisatie en begeleiding van het jaarprogramma van de BKB Academie. Dat betekent dat je een aantal verschillende dingen doet: 

    • Je bent verantwoordelijk voor het inhoudelijke en logistieke programma tijdens acht weekendsessies door het jaar heen. Dat betekent het maken van het programma, benaderen van sprekers, organiseren van de bijeenkomsten, lezingen & workshops en de organisatie op de dagen zelf. In sommige gevallen modereer of leid je de sessies zelf.
    • Je zet het wervings- en selectieproces voor de nieuwe BKB Academie op.
    • Je organiseert het inhoudelijke en praktische programma van ten minste één (buitenland)reis naar een plaats waar op dat moment verkiezingen zijn en een lang weekend door Nederland.
    • Je bent het centrale aanspreekpunt voor de BKB Academie en legt al het contact tussen BKB, gastsprekers en BKB academici. Voor de BKB Academici ben je een mentor: je helpt academici waar nodig met hun persoonlijke ontwikkelingsdoelen en begeleidt ze gedurende het Academiejaar.
    • Je bent eindverantwoordelijk voor de kanalen van de BKB Academieredactie: www.bkbacademie.nl, Instagram, X, LinkedIn.
    • Je onderhoudt en beheert het BKB Academie alumninetwerk: twee keer per jaar organiseer je een alumni-evenement en deelt vacatures, projecten en andere initiatieven vanuit BKB en vanuit het alumninetwerk binnen de verschillende BKB Academies.
    • Je bent projectleider van de BKB Academie binnen BKB. Je stuurt je collega’s aan gedurende de selectieperiode en betrekt hen bij het jaarprogramma. 

Functie-eisen
De functie biedt je veel vrijheid, zowel inhoudelijk als qua planning. Tegelijkertijd vraagt dit ook om flexibiliteit. In principe werk je twee tot tweeënhalf dagen per week. In voorbereiding op de Academiereizen zal dat meer zijn, maar tijdens het reguliere programma soms minder. Je bent in overleg zelf verantwoordelijk voor de indeling van je uren.

Verder geldt:

  • Je hebt de BKB Academie zelf gevolgd.
  • Werkervaring op het gebied van productie en organisatie en/of is een pré.
  • Je bent flexibel inzetbaar, met een gemiddelde van twee - tweeënhalf dagen per week.

Solliciteren?
Word jij hier enthousiast van en vind je jezelf een goede kandidaat voor deze functie? Stuur dan voor 15 april 2024 om 09:00u een motivatiebrief plus een cv (beide ca.1 A4 in PDF) naar [email protected]