De Nationale DorpenTop

On- en offline talkshow voor RegioBank over het belang van de regio in Lichtevoorde en Goirle

Opdrachtgever:
RegioBank

Expertise vanuit BKB:

Strategie, Boodschapontwikkeling,
Creatief concept,
Organisatie en productie evenement,
Publiciteit en promotie

 

Datum:
2021 - heden

Om het belang van een vitale regio voor Nederland te agenderen en te laten zien wat we kunnen leren van de regio’s, organiseert BKB sinds 2021 de Nationale Dorpentop met en voor RegioBank.
Daarvoor streken we respectievelijk neer op het Zwarte Cross terrein in Lichtenvoorde, een van de meest iconische plekken in de Achterhoek, en in Goirle, de geboortegrond van de meest succesvolle olympiër Ireen Wüst.
Onder anderen Jacco Vonhof (voorzitter MKB Nederland), Floor Milikowski (auteur Een klein land met vele uithoeken), Habtamu de Hoop (Tweede Kamerlid PvdA), Josse de Voogd (onderzoeker en auteur Gelaagd Land), Eva Rovers (schrijver en auteur Nu is het aan ons) en Özcan Akyol (auteur en opiniemaker) spraken over onderwerpen als wonen, werken en leven in de regio.
In aanloop naar de DorpenTop maakt RegioBank directeur Rein Wispelweij een rondgang langs dorpen en kleine steden om input op te halen bij bewoners, ondernemers en andere mensen die een actieve rol spelen in de lokale samenleving.

In aanloop naar de DorpenTop maakte RegioBank directeur Rein Wispelweij een rondgang langs Achterhoekse dorpen en kleine steden om input op te halen bij bewoners, ondernemers en andere mensen die een actieve rol spelen in de lokale samenleving.

Koop lokaal
In veel kleine kernen verdwijnen langzaamaan steeds meer voorzieningen, van scholen tot winkels, van zorginstellingen tot banken. RegioBank heeft nog altijd zo’n 500 kantoren verspreid door heel Nederland en opent nieuwe filialen tegen die trend in. Daarbij roepen ze andere banken op om met hen de trend te keren. Geheel in lijn met de RegioBank campagne ‘Koop Lokaal’ hebben we zoveel mogelijk gewerkt met onderaannemers uit de omgeving, van de catering tot de techniek, van de speciale studio die we bouwden in een tent op de Zwarte Cross weilanden tot de cadeaus voor de sprekers.

De Nationale Dorpentop terugkijken
We nodigden de sprekers uit in Lichtenvoorde zodat RegioBank de banden met hen kon aanhalen. Enkele honderden deelnemers keken digitaal mee. Het programma is hier terug te kijken. RegioBank heeft de ambitie om hier een jaarlijks terugkerende top van te maken, steeds in een andere regio.

Samenwerking met Bureau Opwaarts
BKB organiseert de DorpenTop samen met Buro Opwaarts. Met voorman Jeroen Jansen werken we vaak samen om opdrachtgevers uit diverse sectoren (financiële dienstverleners, rijksoverheid, gemeenten, private ondernemingen, maatschappelijke organisaties) te helpen hun (maatschappelijke) positionering te versterken en externe bekendheid te vergroten. De bundeling van kennis, ervaring en netwerken in media, politiek en relevante stakeholders zorgen voor campagnes die lange termijn impact genereren. Zie voor een nadere omschrijving www.buroopwaarts.nl.

In de media
2021:
Ik ben opgegroeid in Gorssel en probeer mijn Amsterdamse vrienden en collega’s al jaren te overtuigen van al het moois dat er buiten de Randstad gebeurt. Te gek om dat nu kracht bij te zetten met de jaarlijkse DorpenTop en al helemaal omdat de eerste plaatsvond in mijn spreekwoordelijke achtertuin.
Lisa Schaeffer
Campagnestrateeg