Opdrachtgever:
Niet Zonder Natuur coalitie

Expertises vanuit BKB:
Creatief concept
Publiciteit
Activatie

Datum:
2022

Website: www.nietzondernatuur.nl

#NietZonderNatuur

Ook de Tweede Kamer kan #NietZonderNatuur

Namens een kleine 100 organisaties organiseerde BKB een vergroeningsactie voor de ingang van de Tweede Kamer. Tijdens een officieel overhandigingsmoment werden politici in Den Haag opgeroepen om de begrotingsbehandeling van het ministerie van LNV op 6, 7 en 8 december #NietZonderNatuur te voeren.

Op 6 december brachten we letterlijk de natuur de Tweede Kamer in en vroegen we het kabinet om door te pakken zoals ‘geplant’ met de uitvoering van het coalitieakkoord. Met een gigantische Prinsjesdag koffer, gevuld met inheemse planten, deelden we de campagneboodschap uit aan politici en spontane voorbijgangers. Deelnemende organisaties, van bouwers en boeren tot zorgprofessionals en banken, overhandigden hun statement aan ministers Adema (Landbouw) en Van der Wal (Natuur en stikstof).

BKB bedacht het creatief concept om de campagne #NietZonderNatuur offline te activeren, werkte het concept uit en was verantwoordelijk voor de organisatie van de dag zelf. Het resultaat was een Twitter tijdlijn overspoeld met de hashtag #NietZonderNatuur en verschillende vernoemingen in het begrotingsdebat.

Natuurlijk is het mooi dat we genoemd zijn in het debat, door zowel ministers als kamerleden. Maar een plantje krijgen, dat vinden mensen écht leuk, en dat maakte voor mij duidelijk hoe basaal onze connectie met de natuur is."
Pelle Koppen
Campagnestrateeg