Ontdek je wereld

Een ontdekkingstocht voor hét doe en ontdekmuseum van Zuid-Limburg

Opdrachtgever:
Discovery Museum

Expertise vanuit BKB:
Campagnestrategie
Campagneconcept,
Campagneboodschap,
Communicatiestrategie,
Creatie

Datum:
2023

Website:
https://www.discoverymuseum.nl/ontdekjewereld/

Discovery Museum is het leukste doe en ontdekmuseum in Kerkrade voor iedereen die nieuwsgierig is. Hoe zorgen we ervoor dat meer gezinnen Discovery Museum weten te vinden via een jubileumcampagne waarin we het 25-jarig bestaan vieren? En hoe bieden we daarin context aan onderwerpen die direct van invloed zijn op het dagelijks leven van mensen in de regio Zuid-Limburg en Aken?

Het mooie aan Discovery Museum is dat bezoekers zelf kunnen ontdekken wat wetenschap, techniek, aarde en ontwerp voor hun dagelijks leven betekenen. Je komt letterlijk handen en ogen tekort voor alle interactieve doe-stations. Discovery Museum was niet voor niks Kidsproof museum van 2022. Zo heb je een dag plezier en ben je een ervaring rijker over hoe we samen onze wereld mooier kunnen maken.

#ontdekjewereld
Via het campagneconcept ‘Ontdek je wereld’ brengen we de binnenpret van Discovery Museum naar buiten in Zuid-Limburg en Aken. Vanuit kinderlijke nieuwsgierigheid laten we zien hoe de buiten- en binnenwereld werkt via 3D-straattekeningen en ‘Wereldse Vragen’ voor een betere wereld. Waarom is een regenboog rond? Waarom kunnen we bliksem niet omzetten in stroom? Is een insectenburger net zo lekker? Waarom kunnen we regen niet meteen drinken? Waarom kunnen auto’s niet vliegen? Vragen die verleden, heden en toekomst in een ander daglicht zetten op relevante on- en offline plekken. In het kader van het 25-jarig jubileum organiseerde Discovery Museum een science roadshow vanuit een Discovery Bus door verschillende plekken in Limburg en Aken. Om zo de wereld van wetenschap, techniek, aarde en ontwerp in ons dagelijkse leven te ontdekken. Klap op de vuurpijl is een Night at the Discovery Museum ter aankondiging van de gloednieuwe experience Revolutie Aarde. Nieuwsgierigheid kent immers geen (leef)tijd!

Bekijk de campagnepagina, plan je bezoek en ontdek het zelf.

Ik had niet verwacht dat dit museum ook voor mij zo leuk en leerzaam zou zijn. De wereld kan wel wat meer van die kinderlijke nieuwsgierigheid gebruiken.
Jeffrey de la Fuente
Hoofd Creatieve Strategie