Opdrachtgever
Zorgambassade

Datum
2019

Expertises
Strategie en boodschapontwikkeling
Publiciteit en Promotie
Online campagne

Zie ook
Website

Wervingscampagne voor de Zorgambassade

In oktober 2019 werd de Zorgambassade officieel gelanceerd: een initiatief om verschillende spelers uit het zorglandschap bijeen te brengen in één denk- en doetank. Het doel is om samen barrières in het zorglandschap weg te nemen door concrete en schaalbare oplossingen te vinden. Deelnemers aan deze denk- en doetank worden Zorgambassadeurs: zij gaan een jaar aan de slag met een concrete case en staan ook stil bij de implementatie. Op die manier wordt de zorg in Nederland toekomstbestendig.

BKB werd in aanloop naar de lancering benaderd om een wervingscampagne vorm te geven. De centrale vraag: hoe zorgen we ervoor dat de Zorgambassade zoveel mogelijk diverse aanmeldingen vanuit het zorglandschap krijgt? Daar waren een aantal zaken voor nodig: een online campagne, een website met de gewenste functionaliteiten en een compleet nieuwe huisstijl. Door een vernieuwende campagnevideo en gerichte promotie werden er voor deze eerste editie meer dan 100 kandidaten geworven: een droomstart. Het bestuur heeft uit al deze aanmeldingen een groep van 16 deelnemers samengesteld die in 2020 de eerste jaargang van de Zorgambassade aftrappen.

Een compleet nieuw initiatief lanceren is een grote uitdaging: het verhaal bij de introductie moet direct raak zijn. Na een maand campagne voeren bleek dat wij in de goede richting zaten met meer dan 100 aanmeldingen!
Justin Koornneef
Partner