Hoe Werkt Nederland?

Online-campagne met werkgevers en werknemers voor ministerie van SZW

Opdrachtgever: 
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Datum:
2015 - heden

Expertises:
Strategie en boodschapontwikkeling
Publiciteit en promotie
Online strategie

Zie ook:
Facebook
Twitter

De arbeidsmarkt verandert. Hoe gaan werkgevers en werknemers daarmee om? Dat laten we zien in de online-overheidscampagne Hoe Werkt Nederland?

BKB jaagt het gesprek aan tussen werkgever en werknemer over belangrijke thema’s als het begeleiden van werk naar werk, het investeren in tijdelijk personeel en het snel krijgen van een vast contract.

Drie Werkbezoekers gingen 12 weken lang op pad om met een open en onderzoekende houding een kijkje te nemen bij werkend Nederland en op zoek te gaan naar creatieve oplossingen, inspirerende voorbeelden en uitdagingen.

Hoe Werkt Nederland? is geen traditionele campagne met reclamespots voor tv en radio, maar een vernieuwende online-campagne die vooral verloopt via Twitter en Facebook. BKB zoekt via deze verschillende kanalen de interactie op en gaat daar ook echt mee aan de slag. De input vanuit de community was bijvoorbeeld aanleiding om meer content over de bouwsector te maken.

Werkgevers en werknemers waarderen het ontzettend dat je de dialoog met ze aangaat. Dat zie je terug in de cijfers op Facebook, die in korte tijd zijn geëxplodeerd.
Justin Koornneef

Resultaten Hoe Werkt Nederland?

Dit zijn de resultaten van onze campagne in 2016.

500.000

Maandelijks bereik op Facebook

20,1

Interactie-score (IPM)

12

Provincies bezocht met Werkbezoekers