Beeld: Polle Willemsen

Geboren:
1996, Utrecht

TL;DR:
De altijd enthousiaste Rutger, zoon van een Fries en een Zeeuwse, werd geboren op de gulden middenweg (in Utrecht) en gelooft dat communicatie als remedie dient tegen de vele meningsverschillen die onze maatschappij rijk is.

Weet veel van:
Duurzaamheid & marketing, systeemdenken, online strategie-ontwikkeling, de Olympische Spelen, het Songfestival én de topografie van Nederland.

Eerder:
Campagne en contentmanager bij G-Star RAW
Strategie en communicatie trainee bij The Terrace

Bij BKB sinds:
2022-heden

Studie:
MSc Business Administration in the digital age, Universiteit van Amsterdam
BSc Future Planet Studies, Universiteit van Amsterdam

Sociale media:

Rutger Tiesma

Art director & communicatiestrateeg

Hoe geef je kleur aan een campagne? Daar kom ik in beeld. Samen met de opdrachtgever bepaal ik graag met welke toon we naar buiten gaan, welke middelen en kanalen daarbij passen en op welke manier we dit verspreiden om zo de juiste doelgroepen te bereiken. Dit houdt ook in dat ik nadenk over hoe we ervoor zorgen dat de media ons verhaal oppikt. De creatieve en strategische sessies die we met BKB samen met de opdrachtgever houden, zorgen ervoor dat er een mooie én prikkelende campagne komt te liggen waar iedereen achter staat. Uiteindelijk ligt de uitvoering dan weer bij ons. Ik ben er trots op hoe we dat bij Expeditie NEXT voor elkaar hebben gekregen.

Als art director zoek ik altijd naar de juiste manieren om de campagne in het perfecte jasje te hijsen. Welke keuzes maken we in beeld, tekst en geluid om de aandacht van het publiek te trekken? Ik ren letterlijk en figuurlijk harder als ik merk dat mijn inspanningen bijdragen aan de bekendheid van Paarse Vrijdag in het basisonderwijs, het bereiken van een jongere doelgroep voor Oerol en de waardering en erkenning voor veteranen.

Bij BKB denken we in duidelijke taal en sterke beelden. Maar altijd met het idee om een campagne sterker te maken. Het geeft me energie om de ideeën die we op kantoor bedenken terug te zien op een festival, op straat of in het nieuws.

Geboren:
1996, Utrecht

TL;DR:
De altijd enthousiaste Rutger, zoon van een Fries en een Zeeuwse, werd geboren op de gulden middenweg (in Utrecht) en gelooft dat communicatie als remedie dient tegen de vele meningsverschillen die onze maatschappij rijk is.

Weet veel van:
Duurzaamheid & marketing, systeemdenken, online strategie-ontwikkeling, de Olympische Spelen, het Songfestival én de topografie van Nederland.

Eerder:
Campagne en contentmanager bij G-Star RAW
Strategie en communicatie trainee bij The Terrace

Bij BKB sinds:
2022-heden

Studie:
MSc Business Administration in the digital age, Universiteit van Amsterdam
BSc Future Planet Studies, Universiteit van Amsterdam

Sociale media: