Geboren:
1996, Utrecht

Eerder:
Campagne en contentmanager bij G-Star RAW
Strategie en communicatie trainee bij The Terrace

Bij BKB sinds:
2022-heden

Studie:
MSc Business Administration in the digital age, Universiteit van Amsterdam
BSc Future Planet Studies, Universiteit van Amsterdam

Rutger in één zin:
De altijd enthousiaste Rutger, zoon van een Fries en een Zeeuwse, werd geboren op de gulden middenweg (in Utrecht) en gelooft dat communicatie als remedie dient tegen de vele meningsverschillen die onze maatschappij rijk is.

Weet veel van:
Duurzaamheid & marketing, systeemdenken, online strategie-ontwikkeling, de Olympische Spelen, het Songfestival én de topografie van Nederland.

Sociale media:

Rutger Tiesma

Campagnestrateeg

Ik was er altijd van overtuigd dat mijn brede interesse het gevolg was van iemand die geen keuzes kon maken. Een kameleon die van kleur verandert, uit gemak, omdat het leven loopt zoals het loopt. Toen ik (virtueel), in 2020, het kantoor van BKB binnenkwam, als deelnemer van de 21ste BKB Academie, voelde dat aan als een warm bad: een enthousiaste groep mensen die zich met volle overgave inzet om een divers palet aan maatschappelijke kwesties te agenderen. Een partij, waarbij ik van kleur kon veranderen, voor de omgeving, om verandering teweeg te brengen.

Als campagnestrateeg is verdieping in combinatie met actie wat me het meest aanspreekt: van lange woordenwisselingen over de insteek van een campagne, tot aan de uitvoering ervan. Lullen én poetsen!

Of ik dromen heb? Het lijkt me tof om op Utrecht Centraal een installatie te bouwen, waar reizigers uit de waan van hun dag worden getrokken. Patronen doorbreken, onconventionele verbanden leggen en tot nieuwe inzichten komen. Voor mij de heilige graal wanneer campagnes daarvoor kunnen zorgen.

De komende tijd zet ik mijn academische achtergrond en ervaringen uit de praktijk o.a. in voor de Nationale Veteranendag, Is dat echt zo? en DorpenTop. Een verscheidenheid aan campagnes, iets waar een kameleon, toevallig, wel mee uit de voeten kan. 

Geboren:
1996, Utrecht

Eerder:
Campagne en contentmanager bij G-Star RAW
Strategie en communicatie trainee bij The Terrace

Bij BKB sinds:
2022-heden

Studie:
MSc Business Administration in the digital age, Universiteit van Amsterdam
BSc Future Planet Studies, Universiteit van Amsterdam

Rutger in één zin:
De altijd enthousiaste Rutger, zoon van een Fries en een Zeeuwse, werd geboren op de gulden middenweg (in Utrecht) en gelooft dat communicatie als remedie dient tegen de vele meningsverschillen die onze maatschappij rijk is.

Weet veel van:
Duurzaamheid & marketing, systeemdenken, online strategie-ontwikkeling, de Olympische Spelen, het Songfestival én de topografie van Nederland.

Sociale media: