
Geboren:
1991, Harderwijk
Eerder:
Marketing & Sales bij CapeRock
Studie:
Communicatiewetenschap, Universiteit van Amsterdam
Sociale Psychologie, Universiteit Utrecht
Bij BKB sinds:
2019
TL;DR:
Een dromerige flapuit die houdt van muziek, natuur en mensen.
Weet veel van:
Muziek, de LHBTQI+ community en de psyche van de mens.
Sociale media: linkedin
Selma Hamouda
Campagnestrateeg
De woorden reflectief en idealistisch passen bij mij. Ik haal er veel voldoening uit om te werken aan onderwerpen als biodiversiteit, sociale gelijkheid en welzijn. En om dit op een creatieve wijze aan de man te brengen. In de vorm van een inspirerend event, zoals ACT., of informatieve vragensessies, zoals bij Vraag het de Wetenschap!, of in de vorm van een meeslepende video, zoals deze Ode aan de Natuur.
Mijn wens is om ooit een heel mooi fysiek spel te ontwikkelen waarmee spelers in een onderwerp duiken. Ik denk dat dat een leuke en effectieve manier is om meer over een onderwerp te leren. En het is tijdloos! Voor Netwerk Mediawijsheid ontwikkelde ik met mijn team een online test over digitale balans. Dat is al een stapje in de juiste richting.
Mooie campagnemiddelen bedenken en ontwerpen is natuurlijk de fun part. Maar campagnes zijn een makkelijk doelwit van meningen. De een vindt dit, en de ander vindt dat. Daar ligt de kracht van een gedegen strategie en een goede portie lef. Als je vooraf met je team durft om keuzes te maken en je hier gedurende de campagneperiode aan vasthoudt, dan komt dat je boodschap echt ten goede.
Ik hou van campagnes die gevoelige kwesties effectief aankaarten en mensen duidelijk laten zien wat ze kunnen doen, zoals Kom Op Amsterdam. En van campagnes die op een toegankelijke manier informeren over belangrijke onderwerpen als nepnieuws.
Mijn idealist denkt: uiteindelijk wil iedereen toch een goed leven hebben met elkaar? We moeten er soms aan herinnerd worden dat het niet vanzelf gaat en in actie komen. Aangewakkerd door de positieve vlam van BKB.
Geboren:
1991, Harderwijk
Eerder:
Marketing & Sales bij CapeRock
Studie:
Communicatiewetenschap, Universiteit van Amsterdam
Sociale Psychologie, Universiteit Utrecht
Bij BKB sinds:
2019
TL;DR:
Een dromerige flapuit die houdt van muziek, natuur en mensen.
Weet veel van:
Muziek, de LHBTQI+ community en de psyche van de mens.
Sociale media: linkedin

Je hebt het zelf in de hand
Een zoektocht naar digitale balans met Netwerk Mediawijsheid voor de Week van de Mediawijsheid
Ga jij met je telefoon naar bed?

Durf, doe, divers
Voor een inclusieve arbeidsmarkt
Of je nou schulden, een drugsprobleem, een buitenlandse achternaam, of een lichamelijke beperking hebt, ouder bent dan 55 of al een lange tijd naar werk zoekt: iedereen verdient een eerlijke kans op een baan. Met Durf, doe, divers brengen we gemeenten, overheid, werkgevers en werkzoekers bij elkaar om kennis en ervaringen te delen. Hier komen inspirerende verhalen naar boven. Ik zou zeker de website bekijken om er een aantal te lezen. Verder vind ik het mooi om te zien hoe bereidwillig mensen tijdens deze bijeenkomsten zijn om naar elkaars verhaal te luisteren, kennis te delen en samen te werken aan een inclusievere arbeidsmarkt.