Geboren:
1995, Eindhoven

Eerder:

The Heineken Company
FX Agency

Studie:
Arts, Culture & Society, Erasmus Universiteit Rotterdam
Communication & Multimedia Design, Hogeschool Utrecht

Bij BKB:
2022-heden

Jij in één zin:
Door dagelijkse, routinematige werkzaamheden raak ik snel afgelei...

Weet veel van:
Homo-emancipatie in Nederland tussen 1911 en 2021, marketing & branding, grafisch- en conceptueel design, de geschiedenis van Heineken.

Sociale media:

Willeke Asselbergs

Campagnestrateeg

Als kind pakte ik mijn schrijfblok en ging ik thuis voor het raam zitten, dan keek ik naar buiten en schreef ik dramatische gedichtjes over hoe de wind door het riet waaide en de regendruppels tegen het raam kletterden. Ik knutselde, tekende, maakte kleiwerkjes, plakboeken, 3D kaarten met van die schuimblokjes, ik had een schildersezel en een pottenbakkersschijf. Toen ik de tekenwedstrijd won voor een inzamelingsactie van onze basisschool voor weeskinderen in Tanzania en mijn tekening werd verspreid over de hele buurt wist ik, dit is wat ik later wil doen. Ik wil mooie dingen maken voor mooie doelen.

Ik werd afgewezen voor de kunstacademie omdat ik werk maakte ‘met een doel, om iets op te lossen’. Dat vond ik verwarrend. Nu vind ik het logisch. Bij BKB kan ik mijn creativiteit gebruiken om oplossingen te bedenken voor maatschappelijke vraagstukken, met oog voor de inhoud en liefde voor de vorm. Door campagnes op te zetten creëren we bewustwording, beïnvloeden we gedrag, veranderen we meningen en hopelijk soms een beetje de wereld.

Mijn idealen? Ik geloof in een wereld waarin liefde geen grenzen kent en waarin iedereen een gelijke kans verdient om begrepen te worden. Ik wil mensen inspireren en laten nadenken over de liefde, wat het betekent om volledig jezelf te kunnen zijn in een wereld waar dat soms nog steeds niet altijd mogelijk is.

Geboren:
1995, Eindhoven

Eerder:

The Heineken Company
FX Agency

Studie:
Arts, Culture & Society, Erasmus Universiteit Rotterdam
Communication & Multimedia Design, Hogeschool Utrecht

Bij BKB:
2022-heden

Jij in één zin:
Door dagelijkse, routinematige werkzaamheden raak ik snel afgelei...

Weet veel van:
Homo-emancipatie in Nederland tussen 1911 en 2021, marketing & branding, grafisch- en conceptueel design, de geschiedenis van Heineken.

Sociale media: