Hoe Werkt Nederland?

Online campagne met werkgevers en werknemers voor ministerie van SZW

Opdrachtgever: 
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Datum:
2015 - 2016

Expertises:
Strategie en boodschapontwikkeling
Publiciteit en promotie
Online strategie

Zie ook:
Facebook
Twitter

De arbeidsmarkt verandert. Hoe gaan werkgevers en werknemers daarmee om? Dat lieten we zien in de online overheidscampagne Hoe Werkt Nederland? die we voerden tot december 2016.

BKB joeg het gesprek aan tussen werkgever en werknemer over belangrijke thema’s als het begeleiden van werk naar werk, het investeren in tijdelijk personeel en het snel krijgen van een vast contract.

Drie Werkbezoekers gingen 12 weken lang op pad om met een open en onderzoekende houding een kijkje te nemen bij werkend Nederland en op zoek te gaan naar creatieve oplossingen, inspirerende voorbeelden en uitdagingen.

Hoe Werkt Nederland? was geen traditionele campagne met reclamespots voor tv en radio, maar een vernieuwende online-campagne die vooral verliep via Twitter en Facebook. BKB zocht via deze verschillende kanalen de interactie op en ging daar ook echt mee aan de slag. De input vanuit de community was bijvoorbeeld aanleiding om meer content over de bouwsector te maken.

Werkgevers en werknemers waarderen het ontzettend dat je de dialoog met ze aangaat. Dat zag je terug in de cijfers op Facebook, die in korte tijd explodeerden.
Justin Koornneef
Campagnestrateeg

Resultaten Hoe Werkt Nederland?

Dit zijn de resultaten van onze campagne in 2016.

500.000

Maandelijks bereik op Facebook

20,1

Interactie-score (IPM)

12

Provincies bezocht met Werkbezoekers