Geboren:
1996, Utrecht
TL;DR:
De altijd enthousiaste Rutger, zoon van een Fries en een Zeeuwse, werd geboren op de gulden middenweg (in Utrecht) en gelooft dat communicatie als remedie dient tegen de vele meningsverschillen die onze maatschappij rijk is.
Weet veel van:
Duurzaamheid & marketing, systeemdenken, online strategie-ontwikkeling, de Olympische Spelen, het Songfestival én de topografie van Nederland.
Eerder:
Campagne en contentmanager bij G-Star RAW
Strategie en communicatie trainee bij The Terrace
Bij BKB sinds:
2022-heden
Studie:
MSc Business Administration in the digital age, Universiteit van Amsterdam
BSc Future Planet Studies, Universiteit van Amsterdam
Rutger Tiesma
Art director & communicatiestrateeg
'Hoe geef je kleur aan een campagne? Daar kom ik in beeld. Samen met de opdrachtgever bepaal ik graag met welke toon we naar buiten gaan, welke middelen en kanalen daarbij passen en op welke manier we dit verspreiden om zo de juiste doelgroepen te bereiken. Dit houdt ook in dat ik nadenk over hoe we ervoor zorgen dat de media ons verhaal oppikt. De creatieve en strategische sessies die we met BKB samen met de opdrachtgever houden, zorgen ervoor dat er een mooie én prikkelende campagne komt te liggen waar iedereen achter staat. Uiteindelijk ligt de uitvoering dan weer bij ons. Ik ben er trots op hoe we dat bij Expeditie NEXT voor elkaar hebben gekregen.
Als art director zoek ik altijd naar de juiste manieren om de campagne in het perfecte jasje te hijsen. Welke keuzes maken we in beeld, tekst en geluid om de aandacht van het publiek te trekken? Ik ren letterlijk en figuurlijk harder als ik merk dat mijn inspanningen bijdragen aan de bekendheid van Paarse Vrijdag in het basisonderwijs, het bereiken van een jongere doelgroep voor Oerol en de waardering en erkenning voor veteranen.
Bij BKB denken we in duidelijke taal en sterke beelden. Maar altijd met het idee om een campagne sterker te maken. Het geeft me energie om de ideeën die we op kantoor bedenken terug te zien op een festival, op straat of in het nieuws.'
Geboren:
1996, Utrecht
TL;DR:
De altijd enthousiaste Rutger, zoon van een Fries en een Zeeuwse, werd geboren op de gulden middenweg (in Utrecht) en gelooft dat communicatie als remedie dient tegen de vele meningsverschillen die onze maatschappij rijk is.
Weet veel van:
Duurzaamheid & marketing, systeemdenken, online strategie-ontwikkeling, de Olympische Spelen, het Songfestival én de topografie van Nederland.
Eerder:
Campagne en contentmanager bij G-Star RAW
Strategie en communicatie trainee bij The Terrace
Bij BKB sinds:
2022-heden
Studie:
MSc Business Administration in the digital age, Universiteit van Amsterdam
BSc Future Planet Studies, Universiteit van Amsterdam
In de media
Een duwtje in de rug, dankzij de memes
“Als je je naam aan een wereldwijde trend kunt linken, dan kunnen men- sen op den duur niet meer om je heen”
De Strategie van Kamala Harris
Kamala weet de jongere generatie te bereiken door middel van memes, 'endorsements' en om wie ze is.
Presidentskandidaat Kamala Harris is binnen 48 uur overal op social media
"Dat toont Kamala Harris met haar aanwezigheid op dit moment heel erg aan. Ze is gewoon aan het lachen, ze is aan het dansen en ze doet geen concessies over wie ze is."
Miljoenen mensen delen het beeld 'All Eyes on Rafah', heeft dit effect?
Ik denk nog dat het te kort dag is om te zeggen dat het beeld eenzelfde effect heeft als het zwarte vierkant dat werd gedeeld voor BLM
Zwevers aan zet: veel te kiezen met 26 partijen en een nieuwe premier
"Voor kiezers is het belangrijk dat ze de persoon waar ze op stemmen vertrouwen, dat het een goede leider is, en dat hij of zij empathisch is. Mede daarop baseren mensen hun keuze."
Waarom alle NSC-politici op de campagnefoto's naar rechts kijken
"Daarom zijn de foto's van Volt informeler en spontaner. Dat komt jonger over."