Campagnebureau BKB vertelt verhalen. Vanuit ons kantoor in hartje Amsterdam agenderen wij kwesties die wij belangrijk vinden. Van de vluchtelingenproblematiek tot gelijke kansen in het onderwijs, van duurzaam beleggen tot het belang van open data, van veteranen tot werkstress. Voor onze opdrachtgevers en op eigen initiatief. Dat doen we onder meer in de vorm van onderzoek, strategie en boodschapontwikkeling, het genereren van vrije publiciteit, het organiseren van bijeenkomsten en grassrootscampagnes, het ontwikkelen van strategieën voor social media en het maken van content. Bekijk onze projecten.
BKB'ers
Wij delen al twintig jaar onze expertise met aanstormende talenten. In Nederland doen wij dat in de BKB Academie en wereldwijd in de vorm van campagnetrainingen. Zo houden wij een scherp gevoel voor de tijdgeest en kunnen wij steeds weer vernieuwende verbanden leggen tussen politiek, bedrijfsleven, wetenschap, sport, cultuur en media.
Er werken 22 politiek en maatschappelijke betrokken, gedreven, nieuwsgierige mensen bij BKB. Ieder met zijn of haar eigen achtergrond, expertise en vaardigheden. Wij geloven dat een divers team noodzakelijk is om maatschappelijke thema’s beter te begrijpen en daar goed over te communiceren.
De BKB-methode
Vanuit de gedachte dat de politieke campagne de moeder aller campagnes is en met de ervaringen van meerdere landelijke politieke campagnes op zak schreven Lennart Booij, Alex Klusman en Erik van Bruggen in 1999 een bedrijfsplan voor het bedrijf Booij, Klusman en Van Bruggen.
Ga maar na, op uiterst ingewikkelde thema’s (de samenleving in al haar complexiteit) moet je de meest veelzijdige doelgroep (alle inwoners van een land) om iets vragen dat veel van je voorgangers hebben beschaamd: hun vertrouwen. Deze klus dien je te klaren onder hoge tijdsdruk, op een veranderlijk en vaak zelfs verraderlijk speelveld - zeker in het huidige social media-landschap is nauwelijks ruimte voor fouten - en met een te laag budget.
Deze uitdagingen gelden ook voor maatschappelijke organisaties, bedrijven, ngo’s en overheidsorganisaties en vragen om een aansprekend verhaal, boodschap of concept dat steeds het uitgangspunt is van je campagne. Een verhaal of concept waarmee je barrières doorbreekt, ambities aan de dag legt en originele invalshoeken kent.
Om die boodschap vervolgens te laten landen, moet je elke dag weer de boodschap op zoveel mogelijk manieren en via zoveel mogelijk kanalen bij die veelzijdige doelgroep tussen de oren krijgen. Daar heb je een ijzersterke strategie en discipline voor nodig.
Dream out loud!
We werken aan onderwerpen die ons hart sneller doen kloppen. Dream out loud! Dat zijn de pijlers van ons bedrijf dat tegenwoordig BKB | Het Campagnebureau heet en in handen is van oprichter Alex Klusman, Maarten van Heems (sinds 2010), Bianca Pander (sinds 2013), Isabelle Rade (sinds 2013), Bram Festen (sinds 2019) en Justin Koornneef (sinds 2019).
Oprichter Erik van Bruggen overleed op 14 februari 2020. Zijn motto 'Dream out loud!' leeft nog altijd in BKB voort.
Dream Out Loud!
Op vrijdag 14 februari 2020 is onze vriend, oprichter, mede-BKB’er en inspirator Erik van Bruggen overleden. Twintig jaar lang liet hij ons net een tandje groter denken. Waarmee hij bedoelde: het moet keer tien!
Bezoek bkb.nl/erik
BKB Academie
Via de BKB Academie laten we sinds 2000 jong talent delen in onze kennis en ons netwerk. Ieder jaar selecteren we vijfentwintig getalenteerde studenten en afgestudeerden.
Bezoek bkbacademie.nl