Beeld: Marques Malacia

Online strategie

We helpen organisaties en bedrijven met hun online strategie

Social media houden je op de hoogte van het laatste nieuws en geven je middelen in handen om een gesprek aan te knopen en in discussie te gaan met je doelgroepen. Zo maken nu al acht op de tien Nederlanders van 12 jaar of ouder gebruik van communicatiekanalen als Facebook, Twitter, WhatsApp of Instagram.

De huidige ontwikkelingen laten ook zien dat gebruikers hun nieuws voornamelijk via social media verkrijgen. Dit is onderdeel van een bredere trend: de gebruiker zoekt minder actief naar nieuws, maar kijkt op social media om te zien waarover gesproken wordt. Het is het startpunt geworden.

Een actieve online community opbouwen of inspirerende online content creëren is daarom interessant voor de korte én lange termijn. Het geeft je namelijk een middel in handen om je doelgroep dagelijks te bereiken, te bedienen, te activeren en op de hoogte te houden van het laatste nieuws.

Welke doelgroep je ook probeert te bereiken: ze zijn online actief. Het is daarom cruciaal om met jouw campagne aanwezig te zijn op de platformen waar zij zich al dagelijks bevinden. Maar waar moet je beginnen? Onze training inspireert, motiveert en activeert.
Justin Koornneef
Campagnestrateeg

Sinds de opkomst van social media hebben wij meerdere campagnes gevoerd via online platforms. Zo ondersteunden wij vanaf dag één de KNVB met het vormgeven van hun online strategie: de gehele organisatie werd getraind en opgeleid tot potentiële community managers.

In de zorgsector werd bijvoorbeeld de Facebook-community Als je het mij vraagt opgebouwd voor de zorginstelling Dichterbij. Via een zestal trainingen werden de medewerkers van de organisatie betrokken bij het creëren van verhalen, wat vertaald werd naar online content.

We voerden jarenlang het online gesprek over thema’s waar nog vaak een taboe omheen heerst, bijvoorbeeld rondom psychische klachten voor de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie en over werkstress en burn-outs voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Op het vlak van videocontent hebben we veel ervaring opgedaan door onder andere de reis van ouderenambassadeur John de Wolf door Nederland vast te leggen. Een filmcrew volgde hem door het land en zijn verhalen werden vertaald naar online video’s die miljoenen mensen bereikten.

Ook trainen we al jaren organisaties, zowel nationaal als internationaal. Als je meer wil weten over onze online campagnes of geïnteresseerd bent in een offerte, neem dan contact met ons op.

Het BKB-team
Dagelijks werkt een ervaren team aan onze online campagnes. Erik van Bruggen begon al in 1998 met het verkennen van de opties door in de politieke campagne voor Wim Kok een online persconferentie te organiseren. Nu zijn er meerdere expertises te vinden aan de Westerstraat.

Zo werkt Jeffrey de la Fuente voornamelijk op het vlak van contentcreatie, Tom te Buck houdt zich bezig met data-analyse en creëert wekelijks animaties en illustraties en Wouter Lemm zoekt het online gesprek op over diverse thema’s. Heb je daar een specifieke vraag over? Neem nu contact op.

Je merkt het om je heen en elk onderzoek toont het aan: online communicatie speelt een belangrijke rol in ons dagelijkse leven. Met de juiste strategie krijg je mensen ook daadwerkelijk in beweging. Maar er zijn ook nog andere toepassingen: zo kun je online gebruiken om onderzoek te verrichten en je boodschap te testen.
Tom te Buck
Campagnestrateeg
Beeld: Marques Malacia
Beeld: Marques Malacia