
Geboren:
1991, Amsterdam
Eerder:
Theaterprogrammeur
Studie:
Content Academy, B. Startup School Amsterdam
Marketing, Hogeschool van Amsterdam
Bij BKB sinds:
2016
TL;DR:
Jeffrey is (kunst)liefhebber, (dans)maker en (cultuur)optimist.
Weet veel van:
Strategie, conceptontwikkeling, schone kunsten en linkse hobby’s.
Sociale media: linkedin
Jeffrey de la Fuente
Hoofd Creatieve Strategie
'Niet omdat het kan, maar omdat het moet: de wereld beter begrijpen. En als het kan ook beter maken. Kiezen tussen marketing, kunst en ontwerpen is niet gelukt, maar gelukkig is dat nergens voor nodig.
Bij BKB kan ik die drang naar kennis en creatie kwijt in uiteenlopende maatschappelijke thema’s: van werkstress, burn-outs en ongewenst gedrag, tot gelijke kansen, zwangerschapsdiscriminatie en biodiversiteit. Het is dan ook elke dag de uitdaging om inzichten te vertalen naar strategische en creatieve ideeën.'
Geboren:
1991, Amsterdam
Eerder:
Theaterprogrammeur
Studie:
Content Academy, B. Startup School Amsterdam
Marketing, Hogeschool van Amsterdam
Bij BKB sinds:
2016
TL;DR:
Jeffrey is (kunst)liefhebber, (dans)maker en (cultuur)optimist.
Weet veel van:
Strategie, conceptontwikkeling, schone kunsten en linkse hobby’s.
Sociale media: linkedin
Uitgelichte projecten

Mensenrechten Voor Iedereen
Stilstaan bij mensenrechten met het College voor de Rechten van de Mens
Dankbaar om bij te dragen aan zo’n alles overkoepelend onderwerp als mensenrechten. En dat op deze manier te vertalen naar strategie en concept.

De Nationale Beweegminuut
Een beweeglijke noodkreet van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Samenwerken met Willie Wartaal en Olga Commandeur om zitwerkend Nederland een beetje in beweging te krijgen, wie had dat gedacht?

Je hebt het zelf in de hand
Een zoektocht naar digitale balans met Netwerk Mediawijsheid voor de Week van de Mediawijsheid
We staan ermee op en gaan ermee naar bed, maar hoe content zijn we met onszelf en onze digitale balans? Te gek om handen en voeten te geven aan zo’n relevant thema.

Zet ook de stap
Van kampioen zitten naar kampioen bewegen tijdens het werk
Een feestelijke strijd tegen de houten kont. Van strategie en concept tot confetti op de set. Met deze campagne zetten we in elk geval een stap in de goede richting.

Tot hier
Rutgers trekt de grens tegen seksueel geweld
Op school leerde ik vrij weinig over seksualiteit, terwijl het zo belangrijk is om grenzen en wensen te leren herkennen, respecteren en aangeven. Seks hoort voor iedereen een fijne ervaring te zijn.
BKB Campaign Watch

Verbeter de wereld, stop met het volgen van nieuws
Zorg dat je weet wat je moet weten, zodat je kan doen wat je moet doen. Beperk je nieuwsdieet. Trek af en toe de stekker uit het internet.

Waarom ons wereldbeeld schever is dan je denkt
Wist je bijvoorbeeld dat wereldwijd 9 van de 10 meisjes tussen de 8 en 12 jaar naar school gaan?